Et helvetes mas og stress

  • 13.04.2016 - 17:00

 

Dette bildet la jeg ut en gang når det var veldig mye snakk om kropp og hvordan man ser ut. Temaet er aktuelt og dukker opp hele tiden i media og jeg undres på hvorfor det er så innmari viktig. Jeg kan ikke stå inne for at jeg er fornøyd med min egen kropp sånn som vises på bildet, for jeg ser ikke sånn ut lengre. Desverre. Allikevel prøver jeg å være stolt over hvordan jeg ser ut og tenke at jeg er hvertfall normal. Den tanken kan være vanskelig å opprettholde når magen eser, rumpa stikker ut og strekkmerkene kommer. Det er faktisk helt grusomt og jeg fikk i en periode litt panikk fordi jeg trodde at jeg var blitt kjukk og hvertfall kom til å bli det hvis jeg ikke gjorde noe drastisk. Dette er jo bare tull! Kroppen min holder seg jevn og jeg har ikke blitt kjukk (ennå). Vi har alle våre deler av kroppen vår som vi ikke er fornøyd med og min del er som sagt magen. Den buler ut som en eller anna ballong og jeg har et ønske om at den bare skal forsvinne av seg selv. Så enkelt er det nok ikke. Etter flere forsøk på å begynne å trene har jeg nå gått til anskaffelse av noe nytt, nemmelig det fine hoppetauet med hoppeteller og kalorimåler med seks forskjellige moduser. Jeg har aldri hatt noe i mot trening men nå som jeg faktisk har noen kilo å drasse på så virker det uoverkommelig å komme seg opp og i ordentlig form, som da jeg var yngre. Alt av treningssnakk, matvaner, kosthold og at alt er så farlig og ikke er bra, blir jeg helt svett av. Det er masete og jeg blir rent stressa av det fordi jeg føler at nå må jeg begynne å trene for alvor ellers så kommer det til å bli skikkelig ille.

♥ Noen flere som føler presset?

Sandra

Hoppetau med kalorimåler!

  • 09.03.2016 - 10:45




 

 

/Dette innlegget er sponset av JPX.no/

 

Som den elektronikk elskeren jeg er, så titter jeg ofte innom JPX sin nettbutikk for å se om det er noe morsomt der. I dag fant jeg noe jeg absolutt virkelig kunne trenge! Dette folkens, er ikke bare et vanlig hoppetau, det er et hoppetau med kalorimåler og teller antall hopp. I tillegg har det fem moduser som du kan stille det inn etter som hvordan du vil bruke det. Da har du trening, ikke trening, tidtaking, hoppeteller og kalorimåler. Hvor genialt er ikke dette? Og det koster bare 159 kr!!! Det er jo ingenting! Tror jammen jeg må skaffe meg et sånt hoppetau, for det har jeg troen på at treningen vil bli mye morsommere med et sånt. 

Annen info :
♥ Meget holdbart hoppetau
♥ Piper underveis for å vise deg hvordan treningsøkten går.
♥ Taulengden endres enkelt.
♥ Fem moduser: Trening, ikke trening, tidtaking, hoppeteller og kalorimåler
♥ Batterier medfølger
♥ Batteriene holder i ca 6 måneder ved vanlig bruk.

Hoppetauet kan dere finne HER

Sandra

The first workout of the year

  • 26.01.2016 - 18:24



God kveld!

 

På søndag fikk vi endelig hentet ledningen som vi manglet for å koble opp Wii?n til TV?n. Jeg syns at det har vært vanskelig å motivere meg selv til å trene jevnlig, når jeg ikke bruker treningsstudioene. Siden jeg er student, vil jeg ikke bruke masse penger på treningssenter, når jeg kan trene gratis hjemmefra. Videre kom jeg på at jeg har jo Wii og jeg kjøpte en trenings DVD til den. Dermed hadde jeg i går min første treningsøkt i dette nye året. Rett før jul var jeg faktisk på vei til å trene litt, men så mistet jeg motivasjonen igjen. Nå er jeg i gang, og planen er å trene hver kveld. Dette høres kanskje brutalt ut når jeg er i ganske dårlig form, men jeg mener at man må gå hardt ut fra start for å klare å opprettholde treningen. Kondisen min er lik 0 og jeg blir kjempe anpusten bare jeg løper den korte strekningen fra bussen til t-banen og jeg bruker tid på å få ned pulsen, så nå må jeg virkelig komme meg i form. Da jeg var 14-15 og drev med friidrett var jeg i kjempegod form og jeg har planer om å komme tilbake dit. Å trene handler ikke bare om å slanke seg, alle burde trene! Det er det samme om du trener 5 min på en spinningsykkel eller 30 min løping, det handler bare om å få hjertet til å slå ordentlig fort en gang om dagen. Kroppen trengs å vedlikeholdes, akkurat som en bil må på verksted for å kunne fungere som en bil skal. 

 

♥Trener du?
♥ Hvor ofte trener du?
♥Hvorfor trener du?

 

Sandra

 

Trening inspo

  • 06.12.2015 - 18:26











♥ Sandra

Når trente jeg sist?

  • 06.12.2015 - 16:23



Ja, det spørsmålet har jeg lurt på også. Det har lenge falt meg inn at jeg må trene litt for å stramme opp både mage og lår. Men i dag, i dag har jeg faktisk trent! Det er helt utrolig og det var ganske godt. Visste du det, at du trenger ikke å trene mere enn 30min hver dag. Kjenner at det holdt mere enn nok for  en kropp som ikke er i balanse når det kommer til trening. Jeg har alltid syns det er veldig deilig å trene, men har gått lei en del øvelser fordi jeg syns de bare blir slitsomme å gjennomføre. Nå som jeg vet hva jeg vil fokusere på, er det enklere, for da utfører jeg bare de øvelsen. Dermed har jeg funnet noen øvelser jeg kan gjøre i en halvtime hver dag og hvis jeg holder meg til det, så holder jeg meg litt i form. Det skal bli deilig. 

Trener du?
Hvilke øvelser gjør du?

♥ Sandra

Fitbit Flex

  • 16.03.2014 - 10:32



Det moderne menneskets statussymbol er å ha en såkalt "PT", som uttales "Pe-Te" og står for "personlig trener", eller det internasjonelt gangbare og superkule "personal trainer". En slik en fakturerer omtrent en million i timen for å stå og skrike til deg. Festlig!

Fitbit Flex derimot, er som en bitteliten personlig trener du fester på håndleddet. Der kan den sitte hele tiden og måle hvor mange skritt du går, hvor langt du beveger deg, hvor mange kalorier du brenner, antall aktive minutter, antall timer du sover og til og med kvaliteten på disse! All denne informasjonen synkroniseres automatisk til din konto på Fitbit.com eller gratisappen Fitbit i din smarttelefon, og blir til en vakker, motiverende statistikk.


På armbåndet finnes 5 LED-lys slik at du hele dagen har full kontroll på hvordan du ligger an: et lys representerer 20% av dagsmålet du selv har satt opp. På vei hjem fra jobben med 4 lys tent? Hopp av bussen, gå den siste biten og kjenn endorfinene når det femte lyset tennes!Fitbit Flex er utformet for å kunne brukes døgnet rundt. Du kan for eksempel bruke den som vekkerklokke; den vibrerer da på håndleddet ditt slik at en eventuell sengepartner ikke våkner. Den er til og med vanntett slik at du kan dusje (eller svømme) med den! Det har aldri vært lettere å forandre din livsstil enn nå!


FAKTA OM FITBIT FLEX:

  • Aktivitetsmåler du bærer rundt håndleddet. Måler skritt, kalorier, distanse, aktive minutter, søvntimer og søvnkvalitet - alt synkroniseres trådløst og blir til vakker statistikk!
  • Synkroniseres automatisk til en USB-minne du setter i datamaskinen
  • Synkroniseres automatisk til Bluetooth 4-kompatible smarttelefoner (iPhone 4S/5, iPad 3, iPad mini, iPod Touch 5g, Samsung Galaxy S4, Samsung Galaxy S III, Samsung Galaxy Note II, Samsung Galaxy Note 10.1)
  • Minne: lagrer detaljerte data i opp til 7 døgn, men regelmessig synkronisering anbefales
  • Batteritid: ca. 5 dager
  • MEMS 3-axis-akselerometer for å måle kaloriforbrenning, distanse, skritt og søvn
  • Vibrator for lydløs vekking
  • Vanntett ned til 10 meter


  • Armbånd i to størrelser inngår: 
  • Small 140 - 176 mm
  • Large 161 - 209 mm

INNHOLD I ESKEN:

  • Flex? tracker
  • Stort og lite armbånd
  • Trådløs synkroniseringsstick til datamaskin (USB)
  • USB-lader
  • Gratis medlemsskap på Fitbit.com
  • Tilgang til gratisapper for iPhone og Android

 

DU FINNER DEN HER og annet snadder kan du finne HER


Hva syns du om denne?


Dagens treningsøkt

  • 14.01.2014 - 18:48







God kveld! 

Dagens treningsøkt er unnagjort og det i Kari Traa ullundertøy! Har pleid å bruke vanlig treningsklær, men dette er jo hva jeg står på slalom med i bakken hvor jeg også blir varm og svett, så da funker det vel også til trening :)! Det ble ikke lange økta, men jeg kjenner det godt i bena for å si det sånn. Fått mange fine kommentarer på bildene jeg tok før i dag, noe som er veldig koselig! Skal bruke den linsen mere fremover! De fleste har sikkert gjort seg opp noen tanker om hva de vil se bilder av på en blogg, så hvis du har forlsag på hva jeg skal ta bilder av, så bare kom med det i kommentarfeltet. Dette sier jeg ikke fordi jeg ikke vet hva jeg skal ta bilde av, men fordi jeg vet hvor gøy det selv er å komme inn på en blogg å se DET bilde av noe jeg syns er skikkelig fint! 

Det er lenge siden jeg har hatt en spørsmålsrunde her på bloggen siden jeg aldri får noe særlig med spørsmål. Utrolig kjipt egentlig, for morsomt å se hva folk lurer på og selvfølgelig det å svare dere. Når det gjelder å svare dere lesere på kommentarer og på deres blogger vil jeg kalle meg for flink! Det er noe jeg har blitt bedre på fordi jeg vet hvor viktig det er for å knytte til seg faste lesere og vise at man setter pris på og bryr seg om både leserne og kommentarene. Håper dere kommer med masse spørsmål :D! 

Har du Kari Traa ullundertøy?
Vil du spørre meg om noe?

 

-Sandra-

Training Quotes

  • 12.01.2014 - 08:24















?Hvilken likte du best? / Which one did you like?

-Sandra- 


Treningsprogram

  • 02.01.2014 - 18:27




 

 

Utfall

Stå rett opp og ned med ryggen i naturlig oppreist stilling.

Ta et steg fremover med det venstre benet og senk kroppen til det venstre kneet er bøyd i 90 grader. Det høyre kneet skal nesten berøre gulvet.

Gå tilbake til utgangsposisjonen igjen og gjenta med det høyre benet.

Husk å holde ryggen rett på vei ned og på vei opp.

Gjør 3 sett med 8 repetisjoner på hvert ben.

 


 Planke med bevegelse

Utgangsposisjonen er en høy planke hvor du står med hender og føtter i gulvet.

Kjenn at du stabiliserer skulder og rygg ved å brukekjernen.

Trekk så kneet mot albuen, så langt du klarer uten å miste kontrollen.

Øvelsen skal utføres sakte, med full kontroll på mage og rygg hele veien.

Gjør 3 sett med 4 inntrekk på hvert ben (8 til sammen).

 

Bekkenhev

Ligg på ryggen med hælene opp mot setet.

Løft bekkenet opp til det er en strak linje fra under kneet til opp til skulder.

Hold bekkenet stille og bruk hele baksiden til å stabilisere.

Gjør 3 sett med 8 repetisjoner.

 


 

Rulle

Utgangsposisjonen er «båten», en balansestilling hvor du sitter med bena opp fra gulvet og balanserer.

Trekk inn magen og løft brystet.

Fra denne stillingen ruller du bakover med en rund rygg.

Du skal krumme ryggen samtidig som du forflytter tyngden bakover.

(Fortsettelse på øvelse, neste bilde!)

 


 

Kom tilbake til utgangsposisjonen i båten og bruk kjernen for å stoppe og starte bevegelsen.

Hold stillingen i båten noen sekunder før du gjentar bevegelsen.

Er dette for tungt, kan du sette bena ned i gulvet før du starter på en ny repetisjon.

Gjør 3 sett med 6?8 repetisjoner.

Liggende ryggradsvridning

Ligg på ryggen med bena opp i bordstilling (90º i kne og 90º i hofte). Armene ut til siden med håndflaten ned og knærne sammen.

Senk bena med samlede knær ned mot gulvet på siden.

Trekk inn magen og kom tilbake til utgangsposisjonen.

Pass på å holde skuldrene i gulvet og knærne samlet under hele øvelsen.

Belastningen blir større hvis du retter ut kneet.

Gjør 3 sett med 8 vridninger til hver side.

 

 

Katt med løft

Stå på alle fire med knærne rett under hoften og hendene rett under skuldrene.

Start med å svaie ryggen for deretter å krumme, samtidig som du trekker inn magen.

Løft deretter knærne fra gulvet mens du holder posisjonen i mage og rygg.

Hold posisjonen i noen sekunder før du gjentar øvelsen.

Gjør 3 sett med 8 repetisjoner.

 


 

Rolig avrunding

Denne øvelsen er hentet fra yoga og gir en god strekk og fin rotasjon i ryggen.

Ligg på ryggen. Løft høyre ben, bøy kneet og sett foten bak venstre kne.

Senk høyre kne over til venstre side.

Strekk høyre arm opp mot høyre.

Press kneet forsiktig ned mot gulvet til venstre.

Se opp mot høyre arm.

Pust rolig og «smelt» inn i stillingen.

Kom tilbake til utgangsposisjonen på ryggen og press knærne lett mot brystkassen.

Pust rolig noen ganger og gjenta mot den andre siden.

 
Dette treningsprogrammet har jeg funnet HER  og satt inn i et tekstdokument og skrevet ut så jeg har det siden av meg mens jeg trener. Siden vi også har ergometersykkel i kjelleren skal jeg bruke den til å varme opp med før jeg går på øvelsene. Planen er å sykle i 30 min. 


?Har du et treningsprogram?  

 

-Sandra-

IKKE GJØR DETTE!

  • 23.10.2013 - 19:18



Hei! Sorry bildet over, at dere må se min litt småhårete legg, men må ha bilde for å virkelig vise dere, at dette gjør dere ikke med mindre dere kan det! Her i forgie uke, skulle jeg vokse leggene mine med den derre rosa pakka fra veet eller hva det heter. Det lå på badet, så tenkte ja, hvorfor ikke prøve. Mente å huske at dette hadde jeg gjort før og da gikk det jo så bra. Så jeg festet det papiret med voks på leggen og reiv! Men det som skjedde, var at voksen, den satt igjen på leggen, mens papiret derimot ble med da. Dere kan tenke dere, ja det gjorde VONDT! Så det stivnet jo da, og da satt jeg i 3 kvarter for å prøve alle slags måter for å få det av! Til slutt tok jeg en klut med varmt vann og gnikket og gnukket til det omsider ca. var borte. Men i gjngjeld da, hadde jeg så og si fått et åpent sår, det føtes ut som et brannsår. Det var helt jævlig! Men nå har jeg gått noen dager med plaster og salve under, så nå gror det og det har dannet seg en "hinne" utenpå. For all del, IKKE gjør dette, med mindre du er skikkelig flink til det og vet hva du driver med! 




Nå har jeg skiftet til treningstøy for snart skal jeg på trening. Merker at jeg blir mindre og mindre støl etter hver trening, og det er jo positivt! Kanskje jeg kan vise dere noen av øvelsene vi gjør på treningen på en video en gang? Hvis det er interesse for det da såklart. Vært på teateret i dag også, noe som alltid er like morsomt. Aldri stille fordi det er en veldig livlig gjeng der i år. Hehe. Men nå skal jeg slappe av og lese litt blogger før jeg stikker på trening med mamma. Snakkes i morgen <3 

?Har du vokset leggene?
?Hva har du gjort i dag?

 

-Sandra- 

TRENING

  • 07.10.2013 - 18:24



God kveld! 

I dag har det kanskje blitt litt vel mye blogging, men det er kanskje sånn en får lesere? Hva vet jeg. Nå har jeg skiftet til treningstøy, for om en times tid skal jeg trene med mamma. Vi trener med Friskis&Svettis i Fagerlundhallen her i Brumunddal. Det er gøy og billig! 6-700 kr pr. halvår! I dag er det dans mens på Onsdager er det basistrening, noe som virkelig trengs for mine fiskeboller! Utrolig nok er jeg ganske sterk i armene selv om jeg ikke trener. Det er så deilig å endelig ha begynt å trent, å klart det ( med hjelp av mamma). Hehe. Når jeg kommer hjem, skal jeg dusje, også spise en god kveldsmat med kjæresten før det er natta. I morgen bærer det ut i skogen for vedhogging! Vi må jo ha ved til vinteren, så vi ikke fryser ihjæl! ;)

?Trener du?

-Sandra- 

 

Det må ha klikka for meg...

  • 17.07.2013 - 03:32



Hei! 

Ja, her satt jeg da i går kveld og leste litt om trening og hvis jeg kommer inn på Hamar og blir boende hjemme så tenkte jeg virkelig å begynne å trene. Har ikke trent på år og dag. Siden kl ble mye og jeg er lys våken (snudd om på døgnrytmen) eller egentlig ikke (for jeg holder meg våken hele dagen også) ?hmmmm? men hvertfall, jeg fikk lyst til å trene! Vi har en gammel, gammel ergometersykkel her hjemme, som bare står å støver ned, men fra nå av er det slutt på det! Jeg har nemmelig tatt den inn på rommet mitt (som på bildet over). Siden jeg ikke fikk sove, tok jeg på meg den nye trenings tightsen min, joggesko og hettegenser og satte i gang og sykle. Begynte litt rolig da, siden jeg er så innmari dårlig trent, også økte jeg først et hakk også et til etter enda en stund. Der satt jeg å syklet i takt med musikken på Ipoden min i 20 min før jeg var helt ferdig (syklet ganske intenst da på slutten). Var så svett at det glinset av meg og da er jeg svett! Det som er fint, at en trenger faktisk ikke mer enn 20 min på sykkelen for å faktisk ha gjort en treningsøkt! Så kan man heller gjenta økten 2-3 ganger om dagen. Etterhvert tenkte jeg å begynne med litt styrketrening etter syklingen, men må bli sterkere i bena først. Dermed har jeg begynt å trene så smått på egen hånd! Skal oppdatere dere på hvordan det går fremover og om jeg klarer å holde det. 

?Tror du jeg klarer å holde treningen?

-Sandra- 



hits